WAPO Service

SOLUTII REDUCERE COSTURI OPERARE MOTOARE DIESEL

Soluții conversie motoare Diesel pentru utilizare și GNC/GNL         

Ce este o soluție de conversie motor  CARBURANT DUAL?

O Tehnologia prin care un motor funcționează în mod  DUAL

Fie numai cu motorina

Fie cu amestec format din  motorina și  gaz natural compresat ( GNC) sau gaz natural lichefiat ( GNL).

Descriere

Se montează un set de piese format din rezervor GNC/GNL , conducte, electrovalve, mixer, controlere digitale, înainte de motor, set care are ca scop sa permită funcționarea motorului  cu un amestec de motorina și gaze naturale.  Sistemul astfel transformat este unul cu presiune negativa, utilizând comanda motorului diesel convențional pentru a reduce consumul de motorinei. Când se face aprinderea, valoare mai înaltă a energiei gazului natural în combinație cu aerul e recunoscuta la punctul de compresie al motorului . Motorina rămasa, furnizează ungerea mai buna a motorului  și ajuta la menținerea puterii și cuplul de baza a motorului diesel

Setul de piese  comercializat de WAPO SERVICE,, APG Dual Fuel , nu schimba nici o componenta  originala a motorului diesel. Din acest set de piese face parte cea mai importanta este   MODULUL  de control „read-only” al motorului (ECM) care monitorizează și asigura  ca parametrii  sistemului  sunt tot timpul conform specificațiilor (presiune ulei, temperatura răcire, temperatura gazelor eliminate, presiunea aerului colectat, presiunea motorinei, etc.).  Modulul ECM nu permite absorbția gazului  natural decât dacă parametrii de funcționare ai motorului  sunt în gama standard de operare. Aceasta înseamnă ca motorul pornește și funcționează numai pe motorina.

Sistemul APG Dual Fuel  introduce gazul natural în faza pre-turbo. Încărcătorul turbo e un mixer ideal, și mixtura omogena gaz natural-aer trece apoi prin Charge Air Cooler (CAC). Acesta nu reduce numai temperatura de încărcare, dar duce de asemenea la reducerea turbulentei, atât cat ar fi normal numai pentru intrarea aerului. Ca urmare, cantitatea foarte bine amestecata gaz natural/aer nu e mai turbulenta decât ar fi cea numai de aer.

Avantajele utilizării :

Mediu natural

Se reduce emisia de noxe. 

Reduce amprenta de carbon

Este în concordanta cu criteriile și liniile directoare UE si EPA (SUA) inclusiv noua reglementare EPA: Clean Alternative Fuel Vehicle Conversion;

Costuri de operare

Se reduc costurile de întreținere ale motorului , prin mărirea perioadei intre revizii, schimbul de ulei și filtre se face la distante parcurse cu pana la 30% mai mari

Calculele și experiența practica arata ca se poate economisi 50%-60% din motorina ,  dar se consuma gaz natural care este mai ieftin

Cheltuieli cu carburantul ( motorina și GNC/GNL) diminuate cu 10%-15% anual

Motor

  • Creste durabilitatea motorului;
  • Se reduce uzura motorului pe componentele din camera de ardere, ca pistoane, garnituri, supape ori injectoare;
  • Se mențin putere si cuplu motorului ;
  • Nu exista părți supra-încălzite ale motorului;
  • Nu necesita mentenanța specială;
  • Un sistem APG Dual Fuel poate fi adăugat și unei mașini recondiționate;